9 iun. 2010

Criza

Mergea incet pe strada. Atat de incet incat nu numai ca iti dadeai seama ca nu se grabeste, dar si ca habar n-are incotro se indreapta. Desi era seara, isi uitase ochelarii de soare pe fata, si doar faptul ca purta costum il facea sa para ceva mai serios, desi gulerul ii era stramb. Tiganusul desigur ca-l ochise cu mult inaintea mea. Era o tinta perfecta pentru el. Genul de om care arunca cu banii, si care ar ajuta pe cineva, doar doar o intra karma in actiune si mai iese si el din cacat. Apare in fata lui, ca din neant judecand dupa expresia tipului, desi eu il vazusem ascuns dupa o masina, si il intreaba cu tonul acela pe care-l stim cu totii, politicos si amenintator in acelasi timp:
-Nenea, imi dai si mie un ban?
Tipul il privi cu adevarat abia dupa cateva secunde, si apoi zambind, de parca ar fi recunoscut un vechi prieten, baga mana in sacou si scoate o moneda. O moneda de 1 ban, nou-nouta, pe care i-o intinde atent cersetorului.
-Poftim pustiule.
Instant, tiganusul riposteaza:
-Atat? Ce sa fac eu ma cu asta?
-Nu stiu, sa razuiesti ceva poate...Asta mi-ai cerut, un ban.
Pustiul nu aprecia deloc umorul, si se uita prin preajma, precis dupa un frate mai mare care sa sara repede la scandal.Tipul continua:
-Poate sa razuiesti la loz in plic... Asa va place voua , castig fara efort, nu-i asa?Tuturor ne place...
-Da-te ma-n pula mea, da-mi niste bani! Auzi?(tiganusul scoate un cutit mic, cu varful indoit de la cat se jucase cu el, dar cu lama inca foarte ascutita) Pot sa te omor ba!
Tipul era calm. Mai mult, parea plictisit.
-Pustiule, n-ai decat. Ai aprecia mult mai mult daca ti-as spune ca ti-am dat ultimul meu ban.
-Hai ma, nu manca cacat ma...Ai sacou, nu umbli tu fara bani, stiu ca ai. Da-mi si mie, tie-ti ajunge!
-Pun pariu ca ai mai multi bani ca mine acum. M-au dat afara acum trei luni, am rate si n-am putut sa vand nimic...Sunt falit...Tu pentru cine lucrezi? Poate ma angajeaza si pe mine...

Un comentariu: